De kop

15 juli 2019 - Moskou, Rusland

Hij is er af dames en heren....en hoe! Na een allerlaatste dagje rush rush rush trokken we rond de klok van negen de deur achter ons dicht. We zetten voet richting Antwerpen Centraal waar we ietwat later de flixbus opstapten. De chauffeur van dienst had niet meteen zin om die zwaar beladen rugzakken in de bagageruimte te leggen en stuurde ons zelf het muffe busgedeelte in. Wij al lang blij dat al onze spullen mee richting Berlijn mochten reizen.

Na een slaaparme nacht kwamen we daar stipt op tijd de bushalte binnen gereden. Een tramrit later dropten we onze spullen in een stationslocker en checkten we even het exacte vertrekuur van onze trein met bestemming Moskou. Met vederlicht schoudergewicht trokken we de Duitse hoofdstad in. We bezochten enkele typische trekpleisters en deden ons tegoed aan wat lokaal lekkers. Mede door plotse regenval zakten we mooi op tijd af naar Lichtenberg station, de vertrekplaats van ons treinavontuur.

Een nieuw ogend Russisch treinstel wakkerde ons enthousiasme nog wat aan. Kraaknet, piepklein en best gezellig lijkt ons de beste omschrijving voor de cabine waarin we de komende 26 uur zouden vertoeven. We installeerden onze rugzakken en wachtten nieuwsgierig af wie onze reisgezellen zouden zijn. Even later kwam een Wit Russisch koppel uit de gang tevoorschijn. Beiden zeer sympathiek, babbelgraag en ongelooflijk behulpzaam bij vertalingen daar waar nodig. Na een nachtje slapen, namen we in Minsk afscheid van onze cabinegenoten. Het resterende reisgedeelte beschikten we over een privécabine, wat een luxe!

Het einde van reisdag twee bracht ons in ons bakkerijhotelletje in Moskou. Een mini hotel met twee grote kamers vol goed doordachte beddenhokjes. Net groot genoeg om uitgestrekt te kunnen slapen en een kleine hoeveelheid aan spullen op te bergen aan kapstok en schap. Het format tiny-house zou zomaar hier uitgevonden kunnen zijn. Gezelligheid troef!

Het tiny house concept werd deze ochtend doorgetrokken in het ontbijt. Een tiny breakfast dat we maar moeizaam achter de kiezen kregen. Roerei met een overdosis melk, een zelfbak croisantje dat minstens drie dagen geleden gebakken werd, verlepte groentjes en een tas koffie met melk, ....euh melk met koffie. Na deze uitsmijter trokken we de stad in. We bezochten een prachtig winkelcomplex om sfeer op te snuiven, bewonderden heel wat prachtige gebouwen, genoten van de drukte op het Rode plein en brachten een bezoek aan het Kremlin. Ja hoor, Moskou kan ons tot hiertoe wel bekoren.

Graag brengen we jullie hierbij op de hoogte dat we ook onze eerste loopkilometers in de benen hebben. Omdat dit loopje best deugd deed, trakteren we jullie op onze eerste foto's. Een korte impressie van onze eerste dagen en wat extra kleur bij dit verhaal.

Tot de volgende!

Eline en Stijn

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Griet:
    16 juli 2019
    Zalig om te lezen!! De reis en avontuurkriebels nemen toe! Geniet ervan!!!!!
  2. Sandrine:
    18 juli 2019
    Fijne reis nog!
  3. Truyman joris:
    22 juli 2019
    Ziet er fantastische uit . Geniet ervan .