Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
294

Over onze reis

Antwerpen, 12 juli 2019: bij het krieken van de nacht binden we onze rugzak aan, trekken we de deur achter ons toe en stappen we onze eerste vakantiemeters richting het Centraal station. Een beeld waar we alvast bij watertanden. Wat volgt, is een vijf maanden durend reisavontuur.

Een Flixbus brengt ons van Antwerpen naar Berlijn. Daar genieten we een dagje van de eerste reiskriebels. 's Avonds nemen we de trein naar Moskou om de Trans Mongolië Express aan te vatten. We reizen drie weken met de trein door Rusland en bezoeken onderweg Yekaterinburg, Novosibirsk en Irkoetsk om uiteindelijk in Ulaanbaatar, de hoofdstad van Mongolië aan te komen.

In Mongolië verblijven we een tweetal weken. Op het programma staat onder meer een mountainbiketrip, een boeddhistisch dansfeest in een lokaal klooster, een trekking in een nationaal park ,een kayaktocht ... en het dagelijkse avontuur dat op ons pad verschijnt. Na dit alles zetten we onze treinrit verder richting China waar we de tijd nemen om een bezoek te brengen aan Peking, Xian en Ürümqi. Van daar nemen we de trein naar Almaty, Kazachstan.

Na een tiental dagen in Kazachstan trekken we verder naar Kirgizië, Tadzjikistan en Oezbekistan. Vanuit de hoofdstad van Oezbekistan, Tashkent, nemen we een vlucht naar Amritsar in India. De Indische stad die bij onze vorige Indiareis van het programma verdween wegens niet vlot bereikbaar en uit de richting. We halen bij deze de draad weer op en plannen een bezoek aan de gouden tempel en de grensceremonie aan Wadaborder. Vanuit Amritsar treinen we met enkele korte tussenstops naar de grens met Nepal, onze laatste bestemming op dit avontuur.

Een grote omhelzing met de Himalaya wordt de kers op de taart. Everestgebied zal voor anderhalve maand onze speeltuin worden waar we de ene uitdaging na de andere zullen aangaan. Een raftingtweedaagse, vele wandelkilometers in het hooggebergte, een topbeklimming van een zesduizender, ... het wordt zweten geblazen.

Na vijf maanden vol wereldse belevenissen en boeiende ontmoetingen keren we terug naar huis om gespekt met straffe verhalen familie en vrienden te verblijden tijdens de feestdagen.

Bezochte landen

Wij hebben 11 landen (5%) bezocht:

België, China, Duitsland, India, Kazachstan, Kirgizië, Mongolië, Nepal, Oezbekistan, Rusland, Tadzjikistan.