Reiskoorts

30 juni 2019

Nog een kleine twee weken en ons avontuur kan beginnen. Samen met de zomerse temperaturen neemt ook de reiskoorts recordhoogtes aan. Lijstjes worden doordacht opgesteld en één voor één afgewerkt. Een race tegen de klok lijkt nu echt begonnen.

De afgelopen weken zetten we alles op alles om onze visums in orde te krijgen. De afgevaardigde diplomaten van Rusland, Wit-Rusland, Mongolië, China en India deden ons meermaals naar Brussel reizen en gaven allen de toestemming om voor even op hun grondgebied te vertoeven. Volgende week maken we nog werk van het visum voor Tadzjikistan. Als deze klus geklaard is, hebben we ons paspoort vertrekkensklaar.

Inmiddels ontvingen we een heel pak treintickets van onze Russische vriend Yuriy waardoor we alvast Kazachstan kunnen bereiken via een ommetje door China. Lange treinritten staan garant  voor vele ontmoetingen, ontelbare momenten van verbazing en een zee van tijd om bij te lezen, het dagboek aan te vullen, gezellig te onderonsen en hier en daar een kaartje te leggen. Het lichtgewicht spelmateriaal wordt dezer dagen verzameld en vakkundig afgewogen.

Het samenstellen van een stevig EHBO-pakket,  gepaste kledij, een beperkte hoeveelheid voedsel, warm slaapmateriaal en een assortiment schoenen is nu aan de orde. Stilaan krijgt onze meeneemkamer vorm en zetten we stappen richting inpakklaar. Als we de climax hiervan op 11 juli kunnen beleven, zijn we in onze opzet geslaagd en kunnen we de twaalfde met een gerust gevoel toeleven naar ons vertrek diezelfde avond.

Verder alle zeilen bol om het werkleven met een goed gevoel voor een half jaar op pauze te zetten. Alle hens aan dek om ons huis doorgeefklaar te maken. Nog  twee weken de tijd om afscheid te nemen en gedag te zeggen bij familie en vrienden.

Dit alles als korte teaser om jullie warm te maken voor de echte reisverhalen die we de komende maanden op deze blog zullen droppen. Het eerstvolgende allicht vanuit Rusland, doorspekt met treinbevindingen en de eerste straffe verhalen.

1. Karel:
    30 juni 2019
    Het wordt een fantastische beleving. Geniet er met volle teugen van!
  2. Miek:
    30 juni 2019
    Wow, Stijn! Klinkt als muziek in de oren! Hopelijk blijft de stress onder controle en groeit de voorpret gestaag! Geniet van jullie avontuur! X
  3. Annemie:
    De max! Geniet er van!
  4. Stijn:
    Enjoy the trip!
    Top dat jullie de wereld op deze manier omhelzen!
    Alle succes en voldoening.
  5. Nele:
    2 juli 2019
    Tof mannekes! Leuk om te kunnen volgen.
  6. Lien:
    Whauw...wat een reis!!!
  8. Puffin:
    14 juli 2019
    Joehoe Big Boss Stinimir,

Tijd voor een eerste berichtje aangezien ik jou voor het laatst gezien heb als je nog niet vertrekkensklaar was!
    Intussen zijn jullie vertrokken en ben ik terug uit het mooie (en magische <3) IJsland. Moeilijk om dat niet honderduit met jou te kunnen delen op een friday lunch. Maar dat halen we ergens tijdens de eerstvolgende klusdag wel in! ;-) Alé dus pakt binnen een halfjaar ofazo dan. Geraakt door de secret gift stuur ik toch graag mijn hartverwarmende bedankingen richting Russia with love!! Team Sherpaz is life <3 Knuffels, verhalen en dergelijke volgen awel ja dan ook binnen een halfjaar ^^ Maar verwacht je in tussentijd toch ook maar aan wat post! Ik hoop van harte dat jullie goed vertrokken zijn, al goed aan het reizen zijn en wens jullie een trein vol verwondering! It’s gonna be epic! Wadde, ééh? Nie? Benieuwd naar de magneten voor op het (niet)krijtbord, demijne is al represent! Misschien eentje van een Mongools paardje? Coz they so cute! ^^

Denk maar al aan een cirkelvraag voor Eline donderdag, om de dag mee te beginnen!! Welke broche zou zij zijn?! :-) Ps Eline sorry voor deze grote brief aan Stijn maar hij weet dat ik het graag kort houd.

Vele lieve groetjes van Tinistasia,
    May PHforce be with you
    Geniet er piekiedorie van!